Monday, December 10, 2007
Πώς να αντιμετωπίσετε την εργασιακή ένταση!!
Πριν από μερικούς μήνες σε μια ημερίδα της εταιρίας που εργάζομαι, στο τέλος μετά τους οικονομικούς απολογισμούς κλπ κλπ, μας μίλησε ο κ. Ανδριανάτος Γιάννης εκπαιδευτής ρητορικής, ποιητής κλπ κλπ και μας έδειξε κάποιες ασκήσεις και τρόπους αντιμετώπισης της εργασιακής έντασης. Εκείνη την στιγμή μετά από ένα 8ωρο και παραπάνω ατέλειωτου, άσκοπου μπλα μπλα.. μας φάνηκαν αστείες οι προτάσεις του. Εεε λοιπόν σήμερα που σχεδόν ήρθα εκτός εαυτού το πρωί στην δουλειά και καθώς είχα μια περίεργη διάθεση από το σαββατοκύριακο.. εκεί που σκεφτόμουν ποιόν να δολοφονήσω πρώτον.. ποίον να τσιμεντάρω? Είπα για να κάνω μια δοκιμή...έκανα λοιπόν μια-δυο που θυμόμουν... και εε ναι λοιπόν πλάκα πλάκα δουλεύουν!! Με έκαναν και ψιλόχαλάρωσα (εε είπαμε δεν είναι και βαλεριάνες).. Ναί την γλύτωσαν για σήμερα! Δυστυχώς δεν θα απολαύσω ούτε σήμερα τις παροχές της φυλακής!
Ετσι λοιπόν γυρνώντας στο σπίτι έψαξα να βρω πού είχα καταχώσει το έντυπο με τις οδηγίες των ασκήσεων (να τα ρίξω ένα μάτι).. και αφού το βρήκα είπα να σας τις γράψω και εδώ .. ίσως βοηθήσουν και κάποιον από εσάς :)

1. Η ΕΝΤΑΣΗ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ

α)Ενώ είμαστε καθιστοί νοιώθουμε όλο μας το βάρος να έρχεται κάτω στα πέλματα μας. Αποβάλουμε την ένταση από το υπόλοιπο σώμα και βαραίνουμε τα πόδια χαμηλά. Τέλος αποβάλουμε τελείως απ΄το κέντρο των πελμάτων την ένταση, εκφορτίζοντας την προς το δάπεδο.
( χμμ από ότι κατάλαβα είναι η πιο light και πνευματική πλευρά του χτυπάω τα πόδια μου από την ένταση! btw το κάνω συχνά αυτό.. και δεν εννοώ αυτή την light εκδοχή..)

β) Δημιουργούμε ένα αναπνευστικό ρυθμό. Συγκεντρωνόμαστε στην αναπνοή μας, και προσπαθούμε σιγά σιγά, η εισπνοή και η εκπνοή, να έχουν ίση διάρκεια. Παρακολουθούμε τις εναλλαγές τους. Σε κάθε εισπνοή η κοιλιά ελαφρά προβάλλει προς τα εμπρός. Σε κάθε εκπνοή η κοιλιά μπαίνει προς τα μέσα. Ησυχάζουμε με αυτόν τον τρόπο, μετά από κάθε ένταση ή πριν από μια κρίσιμη δράση.

γ) Ενώ είμαστε στο γραφείο μας καθιστοί, με εισπνοή σηκώνουμε τους ώμους ψηλά (το κεφάλι μπαίνει ανάμεσα τους) , με εκπνοή τους αφήνουμε κάτω αργά, νιώθοντας το βάρος τους μέσα στο σώμα μας. Για αποφόρτιση από ένταση, νευρικότητα, θυμό κλπ. Επαναλαμβάνουμε ως 10 φορές.

δ) Με εισπνοή κλείνουμε με πίεση τα μάτια μας. Με εκπνοή τα ανοίγουμε σιγά -σιγά, σαν μια αργή τελετουργία. Επαναλαμβάνουμε 7 φορές. Για αποβολή έντασης ή πόνου, από το κεφάλι, τα μάτια, το πρόσωπο.

ε) Με εισπνοή κλείνουμε τις γροθιές μας με δύναμη. Με εκπνοή ανοίγουμε τις παλάμες σταδιακά, μέχρι να τεντωθούν τα δάχτυλα, διώχνοντας την ένταση ή την κούραση. Επαναλαμβάνουμε 7 φορές. Η εκπνοή σε αυτή την άσκηση γίνεται ξεφυσώντας τον αέρα από το στόμα.
( χμμ για αυτό οι Έλληνες μουτζώνουν.. φεύγει η ένταση και τα νεύρα.. πλάκα πλάκα μετά από μια μούντζα αισθάνεσαι καλύτερα! (na) )



2. ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ


α) Είμαστε καθιστοί στην καρέκλα μας με όρθια τη σπονδυλική στήλη, τα χέρια στους μηρούς. Με εισπνοή και κλειστά μάτια, βλέπουμε νοερά ένα χρυσό, καθαρό αέρα να εισέρχεται μέσα μας. Τον νοιώθουμε γεμάτο ζωτικότητα και ανανέωση να απλώνεται σε όλο το σώμα, τονώνοντας το. Με εκπνοή, βλέπουμε ένα γκρίζο αέρα που διώχνουμε μαζί του κάθε ένταση, άγχος, θυμό, ασθένεια, πόνο, κούραση κλπ. Νοιώθουμε να ξεπλένουμε το σώμα και την ενέργεια μας. Επαναλαμβάνουμε μέχρι 12 φορές.
( ούτε μία δεν μπορώ να το κάνω καθώς θυμάμαι τα σχόλια των συναδέλφων μου που καθόμασταν μαζί χααχααχα)


β) Πιέζουμε τον δείκτη του δεξιού χεριού στο κέντρο της αριστερής παλάμης. Κάνουμε συνεχόμενες πιέσεις για περίπου 1 λεπτό, και επαναλαμβάνουμε με το δείκτη του αριστερού χεριού, μέσα στην δεξιά παλάμη. Εκεί υπάρχει ένας ενεργειακός κόμβος, που θα μας τονώνει και θα μας ανανεώνει, όταν νοιώθουμε κουρασμένοι και εξαντλημένοι.


γ) Ενώ είμαστε καθιστοί, φέρνουμε τη δεξιά παλάμη, πάνω στην κοιλιά μας. Η αριστερή πάνω από την δεξιά. Ενώ αναπνέουμε αργά από την μύτη κάνουμε κύκλους πάνω στην κοιλιά μας. Στην αρχή δεξιόστροφα, μετά αριστερόστροφα. Νοιώθουμε τη θερμότητα που δημιουργείτε, να απλώνεται σε όλο το σώμα καταπραΰνοντας τα όργανα, τους μύες κλπ.



3. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΝΤΑΣΗ. ΜΙΚΡΑ ΜΥΣΤΙΚΑ


α) Μοιραστείτε τα συναισθήματα, τις σκέψεις, τους φόβους, τις ελπίδες σας. Τα συναισθήματα που δεν επικοινωνούμε είναι πηγή εντάσεων.

β)Να μην ταυτιζόμαστε με τα συμβάντα. Ας γίνουμε σκηνοθέτες της ζωής μας και όχι θεατές!
( αχ μου άρεσε αυτό!!!)

γ)Να μην κατακρίνουμε τον εαυτό μας ή τους άλλους. Στην κατάκριση έχουμε τεράστιες απώλειες ενέργειας που θα αποτυπωθούν σε όλη την εργασία μας. Να διαχωρίζουμε τη δράση από το πρόσωπο ως οντότητα.
( αυτό το τελευταίο δεν το κατάλαβα..)

δ) Να μην εργαζόμαστε για αποδοχή ή αναγνώριση. Έτσι ψάχνουμε εξαρτήσεις. Η προσφορά μας, μέσω της εργασίας, πρέπει να είναι αυτή καθεαυτή πηγή χαράς.
( ναι και καλά.. )



4. ΝΟΗΤΙΚΗ ΕΝΤΑΣΗ

α) Να αποβάλλουμε το σύνδρομο του υπερανθρώπου. Δεν γίνεται να τα προλάβουμε όλα και να κάνουμε τα πάντα.
( να το πεις στους από πάνω που τα θέλουν "χθες" )

β)Να παίρνουμε απόσταση από τα προβλήματα και να τα εξετάζουμε σαν να τα βλέπουμε από την κορυφή ενός βουνού. Η κάτοψη του προβλήματος μας δίνει την λύση του.

γ)Να ασκούμαστε λίγα λεπτά της ημέρας στην σιωπή, απολαμβάνοντας την απραξία μας. Η σιωπή είναι τροφή του Νου.
( !!!! )

δ)Οι προσδοκίες μας, μας αγχώνουν. Να μην μας τυραννούν οι προσδοκίες και οι στόχοι μας. Να έχουμε εύπλαστο Νου, που προσαρμόζεται ήρεμα στις εναλλαγές. Να ξέρουμε να περιμένουμε.

ε) Άσκηση χαμόγελο. Κάθε μέρα χαμογελάμε σε κάθε ευκαιρία. Ετσι όχι μόνο αποβάλουμε εντάσεις, αλλά έλκουμε κιόλας θετικότερες συνθήκες.
(εεε αυτό το κάνω συνέχεια!)


Υπενθυμίζω ότι τα παραπάνω είναι συμβουλές του κ. Ανδριανάτου.
 
posted by stellini at 7:12 PM | Permalink |


2 Comments:


  • At 7:51 PM, Blogger patsiouri

    Αν και θα προτιμούσα, απ'όλα αυτά, να δουλεύω λιγότερο...

     
  • At 8:40 PM, Blogger costas

    ρε δεν θα μου κατσει το τζοκερ εμενα?τοτε θα δεις αποβολες που θα φαει το αγχος ,το στρες κ ολη η παλιοπαρεα τους.... αποβολη δια παντως λεμε